3 Ağustos 2012 Cuma

Süt Helvası ya da Bursa Helvası :)

 Merhabaaa... Arkadaşım Simge'nin 'blogunda neden süt helvası yok' serzenişinden sonra ramazan bitmeden bu tarifi paylaşmam gerektiğini farkedip kolları sıvadım :) Normalde fırınlanmış sütlü tatlılarla pek aram olmamasına rağmen bu tadı bende beğendim ve paylaşmaya geldim. 
 Bursa helvası da denildiğini öğrendiğim bu tatlı için;
  • 1 lt süt
  • 1.5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı un
  • yaklaşık 200 gr kadar margarin
  • 1 paket vanilya ' yaya ihtiyacımız var .
İlk olarak bir tencerede şekeri ve sütü kaynatmak üzere ocağa alıyoruz. Bu süt kaynayana kadar başka bir tencerede margarini eritip unu kavurmaya başlıyoruz.Un kokusu gidene kadar kavurma işlemine devam etmenizi tavsiye ederim çünkü tatlının teklezzeti bu kavrulan un. Süt kaynamaya başladığında vanilyayıda ekliyoruz ve sütün altını kapatıp kavurmaya devam ettiğimiz un yağ karışımına bir kepçe yardımıyla tüm sütü yediriyoruz. (Sütü kepçe kepçe una katarken bir elinizlede çırpma teliyle karıştırırsanız un topaklanmadan muhalebi kıvamına gelecektir.) Ocağı kapattıktan sonra helvayı oçok ince bir tabaka olmaması için orta boy bir borcama döküp üst kısmı kızartmak için fırına veriyoruz. Ben 180 derece de yaklaşık 30 dakika fırınladım,dereceyi yüksekterek bu süreyi kısaltabilirsiniz. Ve tabiki istediğiniz ölçüde kızartmakta sizin elinizde :) Fırından aldığınız helvayı ister ılık ister soğuk olarak servis yapabilirsiniz.Düzenli dilimler isterseniz soğuduktan sonra servis yapmanızı öneririm :) Afiyetolsun...



NOT : Geçen gün şöyle bir eski kayıtlarıma bakayım dedim de heyecanla tarif yazarken yaptığım yazım hatalarından dolayı bana anlayış gösterdiğiniz için teşekkür etmem gerektiğini farkettim ;) Takipçilerim sizi çok seviyorum, teşekkürlerrr... :)