12 Mart 2013 Salı

Magma Kek


Büyük heveslerle yaptığım ama sonucunda kremasına kattığım yoğurdun tadının fazlaca ortaya çıkması sebebiyle hayal kırıklığına uğradığım magma kekim :) Pasta yapan herkesin klasik bir kek tarifi vardır muhakkak , bu kek o klasik tarife biraz fark katmak için ideal aslına bakılırsa , burda benim hatam güvendiğim kek tarifimle güvendiğim puding tarifimi birleştirmemek oldu :) Kremayı yeni  tarife bağlı yapınca bir daha bildiğim yoldan sapmamam gerektiğini anladım ve size olması gereken tarifle magma keki anlatmaya başlıyorum:)Öncelikle 3 su bardağı süt, 4 yemek kaşığı un,4 yemek kaşığı toz şekeri ocakta muhallebi haline getiriyoruz.Ocaktan aldıktan sonra içine 200 gr labne , bir paket vanilya ekliyoruz ve mikserle 3-5 dk çırpıyoruz.Benim uyguladığım tarifte labne yerine yoğurt kullanılmıştı ve ben sonuçtan hiç memnun kalmadım , yoğurt tadı pasta içinde çok sevimli gelmiyor :) ikinci aşama olarak bir kek yapıyoruz ben 3 yumurta , 1 su bardağı şeker,1 kahve fincanı kaynar su , 1 su bardağı un,birer paket kabartma tozu ve vanilya ile bir kek yaptım.Şimdi bu kekle , pudingi buluşturma zamanı...Fotoğrafta görüldüğü gibi önce kek hamurunu borcama döküyoruz daha sonra pudingi istediğimiz şekilde 4 yada 5 noktaya paylaştırıyoruz. Kaşık yardımıyla kek hamurunu biraz açıp bol puding koyarsanız amacımıza ulaşırız :) Daha sonra 180 derece fırında 35 dakika kadar pişmesini bekliyoruz.Fırından çıktığında kekler kabarmış pudinglerin çevresini sarmış olmalı.Üstünü çikolata sosu ya da herhangi bir meyveli sos ile kapatıyoruz ve dolapta beklettikten sonra afiyetle sunuyoruz:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder