14 Eylül 2012 Cuma

Kümbet Pasta


Merhabalarrrrr ...Hem göze hem damaklara hitap eden bir pastamla daha  geldim bloguma :)
Bu pastamı nasıl yaptığımı anlatmak için malzeme listesi vermeme gerek yok diye düşünüyorum çünkü hem keki hemde kremayı daha önceki tariflerimden birleştirerek yaptım :)
 Daha önce verdiğim pandispanya keki ve krema tarifine eklenmiş 2 kaşık neskafe bu pasta için yeterli bir malzeme listesi ;) Asıl anlatmam gereken nasıl bu şekli verdiğim ... Mutfağınızda mutlaka bir derin borcamınız yada bir çukur karıştırma kabınız vardır .Metal olur cam olur bizim için malzemesi hiç önemli değil çünkü kalıbı çok güzel bir şekilde sera ile kaplamamız gerekiyor ki pastayı geri çevirmekte zorlanmayalım :)
 Öncelikle yuvarlak tepside keki yapıyoruz ve fırından çıktıktan sonra biraz ılınmasını bekliyoruz bu süreçte keki kurutmamak çok önemli o yüzden mutlaka üstünü bir tepsi ile kapatmanızı tavsiye ederim. Kek ılındıktan sonra iki katlı bir pasta yapacakmış gibi ikiye ayırıyoruz daha sonra tek katını serayla kapladığımız kalıba yerleştiriyoruz, kekin kenarlardan kıvrılan yerlerini keserek adeta bir kase gibi olmasını sağlıyoruz.Daha sonra hazırladığımız kahveli kremadan bir miktar içine boşaltıyoruz , kekin kenarda bekleyen diğer katından kasenin içine oturacak ebatta bir daire kesiyoruz ve kremanın üstünü kapatıyoruz daha sonra kalan kremayı da boşaltıyoruz ve kalan kek parçalarıyla  kremanın üstünü tamamen kapatıyoruz.Bu kısım ters çevirdiğimizde pastanın tabanında kalacağı için yamalı bir şekilde olmasında bir sakınca yok .Dolapta 24 saat beklettikten sonra  servis tabağına çeviriyoruz ve üzerine çikolata sosu veya istediğimiz herhangi bir sosu dökerek süslüyoruz sonrada afiyetle yiyoruzzz :)

2 yorum:

  1. Buseciğim ben hülya ablan.Her şey çok güzel görünüyor.Sen kimin kızısın biliyoruz.:) sizi seviyorum .günlerim için tariflerini bekliyorum.Hava atmak için tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya ablacığım yorumunu görmek beni çok mutlu etti,çok teşekkür ederim:)Tariflerimi sana tattırmak beni daha çok mutlu edecektir inan ki...Seni en kısa zamanda Bursa'ya bekliyoruz:)

      Sil