31 Temmuz 2013 Çarşamba

Zeytinyağlı Biber Dolması

Sanırım ramazan ayında olmamız sebebiyle pastadan tatlıdan çok yemek, salata vb. tariflerim olmaya başladı :) İftar saatine kadar aklımdan geçenler ve elimden gelenler gün geçtikçe çeşitleniyor:) 
Zeytinyağlı biber dolması için tarif verebileceğim kısım sanırım iç pilavı , annem usulu hazırladığım pilavda 2 orta boy soğanı ince doğrayıp yağda kavurduktan sonra üstüne normalde alışkın olduğumun dışında suda bekletmeden 2.5 su bardağı kadar pirinç ekledim. biraz kavurmaya devam ettikten sonra nane, pul biber, karabiber ve tuz ekledim pirinçlerin üstüne çıkmayacak kadar su ekledim ve tencerenin kapağını kapatıp suyunu çekene kadar pişirdim.Dolma içi olması ve doldurduktan sonra tekrar pişmesi gerektiğinden pilavın diri olmasına şaşırmamanızı ve su katmamanızı şiddetle öneriyorum:)
ve bir tavsiye: sadece yeşil değil kırmızı ve bulabiliyorsanız sarı biberide doldurursanız masada şahane bir görüntü elde edersiniz :)

Afiyetolsunnn...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder