12 Ocak 2013 Cumartesi

Tatlılardan tuzlulardan :)


   Güzel misafirlerle güzel bir cumartesi keyfinin ardından soluğu blogumda aldım :)
Yan taraftaki pastamı süsleme için fikir verir belki diye paylaştım daha öncede tarifini yayınlamıştım.
  Alt resimdeki çapraz poğaça ise yeni bir tarif , daha önce aynı şekli elmalı bir tatlı şeklinde uygulamıştım .Şimdi ise 1 subardağı sıvıyağ,4/3 paket margarin, 1 su bardağı yoğurt , 1 tatlı kaşığı şeker ,
1 tatlı kaşığı tuz , 1 yumurta akı ve 1 paket kabartma tozunu karıştırarak tuzlu poğaça hamuru elde ettim.İç harcı için yağlı peynir ve maydonozu tercih ettim. Hamuru merdane ile 1 cm kalınlığında oval olarak açıp kenarlarını 1 parmak kalınlığında şerit şerit kestim ortaya malzemeyi koyup bir sağ bir sol olmak üzere şeritleri üst üste kapattım.Üstüne yumurta sarısı sürüp 170 derecede fırına verdim.İsteğe göre üstüne susamda koyulabilir tabiki ama ben tercih etmedim :) Bugünlük paylaşacaklarım sanırım bu kadar :)
 Herkese bol misafirli çok lezzetli günler dilerimmm :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder