10 Ağustos 2012 Cuma

Aç, Sar, Döndür Böreği :)

Annemin mükemmel açma böreklerinden biri...Anneden kıza geçtiğine inandığım keyifli bir beceri...  Bana hayatımın en zevkli anlarını geçirebileceğim bu mutfak zevkini aşıladığı için anneciğime çok teşekkür ederim :) Börek hamurunu hazırlamak için :

  • 2 su bardağı ılık su
  • 2 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı (silme) tuz
  • 1 paket maya
  • Aldığı kadar un ( kulak memesinde daha yumuşak bir hamur elde edebilecek kadar )
Bu malzemelerle bir hamur mayalayıp bekledikten sonra istediğiniz iç harcını kullanarak börek yapabilirsiniz. Ben bugün patatesli sarma börekleri paylaşmayı  tercih ettim. Bu arada çörek otuna olan sınırlı sevgimi bilen bilir :) Bilmeyenlerin ise fotografta ki böreklere bakıp anlam vermeye çalışmasını engellemek için yazmadan geçemedim , benim böreklerim genelde böyle olur.Tepsinin bir kısmı sade bir kısmı çörek otu , susam vs ile süslenmiş :) Herkes mutlu edebilirim derken kendini unutmamalı insan ;) Afiyetolsunnn...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder