27 Temmuz 2012 Cuma

Tavuklu Bahar Pilavı :)

Merhabaaaaa bu yaz Ordu'ya gittiğimde Gamze ablamın yaptığı, tatırdığı ve öğrettiği çok güzel bir tavuklu pilav tarifiyle geldim bugün :) Mutfakta çok fazla baharat kullanan biri değilim daha doğrusu çok çeşitli baharat kullandığım söylenemez. Bu sebeple bu tarif  benim için ilginç oldu. Yenibaharın ne kadar güzel kokan bir baharat olduğunu ve bir yemeği ne kadar başkalaştırabildiğini keşfetmeme sebep olduğu için Gamze ablama teşekkür ederim :)
Bu pilav için 3 parça gögüs eti ,3 orta boy soğan ,4 yemek kaşığı kadar margarin, 3 yemek kaşığı kadar yenibahar ve tabi ki pilav için 2 subardağı pirinç gerekli :) 
Başlangıç olarak pirinci ıslattım ve bir kenarda beklemeye aldım daha sonra  gögüs etini iyice haşladım ve elimle didikleyerek küçük parçalara ayırdım. 3 soğanı doğrayarak margarinde bir süre kavurdum . Soğanlar öldükten sonra diddiğim göğüs etlerini ekledim bir miktar tuz kattım,karıştırdıktan sonra ise yenibaharı ekledim. Tavuklar yenibaharın rengini alıncaya kadar karıştırıp ocağı kapattım ve bir pilav tenceresine yandaki fotoğrafta görüldüğü gibi  bu harcı yaydım ve soğumasını bekledim. Kenarda ıslanmış olarak bekleyen pirinçleri süzdüm ve tenceredeki tavuk harcının üzerine boşalttım ,pirinçlerin üzerine çıkmayacak kadar su ekledim tuz serptim ve tencerenin kapağını kapattım. Bu şekilde pilav pişip tencerenin tabanında kaplı olan tavuk harcın yüzeyinin çok az kızarmasını bekleyip ocağı kapatınca nefis tavuklu pilavım hazır oldu  :)  Servis yapmayı düşündüğüm tabaga pilavı ters çevirip afiyetle tüketilmek üzere masaya getirdimmm...Tavsiye ederim :)