28 Mart 2012 Çarşamba

Elmalı Turta

Merhaba :) Bugün  turta yaptım ve sizinle paylaşmak için yine bilgisayar başındayım :) En başta turta mı tart mı demeliyim diye küçük bir araştırma yaptım. Ve benim gibi merak edenleriniz için  öğrendiklerimi aktarıyorum:) Turta ; turta kalıbı ve benzeri kenarlı bir kalıba yapılan,üzerine krema veya meyve yada benim yaptığım gibi hem krema hem meyve kunulan ve en üstü hamur parçalarıyla istenilen şekilde kapatılarak pişirilen tatlı türü, kelime italyancadan geliyor, 'torta' kelimesi italyancada kek demek.
Tart ise alt kısmı son derece ince , yağlı kağıt üzerinde pişirilen ve sonrasında üzerine meyve parçaları dizilerek servis edilen bir başka tatlı, bir çağrışım yapar belki diye wafle ya da meyveli pizza gibi düşünebiliriz :)
Demekki  bizde yaygın olan turtaymış. Bundan böyle hayatımdan tar kelimesini çıkartıyorum :)Peki gelelim asıl mevzuya, turtamı nasıl yaptım :)
150 gr  oda sıcaklığında margarini , 1 tutam tuzu,1 yumurtayı,4 çorba kaşığı şekeri derin bir kabın içine alıp un katarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz. Bu hamuru 30 dakika kadar dolapta dinlendirdikten sonra üstünü süslemek amacıyla bir parça ayırın ve kalan kısmı  merdane yardımıyla 1 cm kalınlığında ve turta kalıbımızın veya da kullanacağınız borcam tepsinin çapında açıyoruz. 10 dakika kadar 180 derece fırında pişirdikten sonra dışarı çıkarıyoruz. Bir kenarda daha önceki bir çok tarifimde bahsettiğim klasik muhallebi tarifiyle bir miktar muhallebi hazırlıyoruz.Ayrı bir kapta 3 büyük boy elmayı rendeleyip 4 yemek kaşığı şeker ve 1 çay kaşığı tarçınla marmelat haline getiriyoruz .Fırından çıkardığımız yarım pişmiş hamurun içine önce puding üstünede elma marmelatını yayıyoruz.Üstüne ayırdığımız hamurdan kafes yapıyoruz  ve tekrar fırına verip 20 dakika daha pişirdikten sonra fırından alıyoruz. Üzerine pudra şekeri serptikten sonra afiyetolsunnn :)

1 yorum:

  1. ben 12 yaşındayım bugün seninkinden daha güzel bir turta yaptım ben doğuştan pastacıymışım:)

    YanıtlaSil