17 Şubat 2012 Cuma

Midye Tatlı ...

 Hamur açabilir miyim açamaz mıyım derken kendimi mutfakta buldum :) Bu midye şeklinde ki tatlıları televizyonda bir yemek programında gördüm o kadar hoşuma gitti yapamasam çatlardım :)
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay kaşığı karbonat (silme)
  • Alabildiği kadar un

Bu malzemeleri karıştırarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ettim. Yaklaşık 10 dakika kadar hamuru dinlenmeye bıraktım bu sürede şerbet için 3 su bardağı şeker ve 3 su bardağı suyu kaynamaya bıraktım. Ve şekil verme aşaması için kolları sıvadım :) Öncelikle hamurumu eşit 6 bezeye ayırdım.Herbir bezeyi nişasta yardımıyla yemek tabağı büyüklğünde açtım ve aralarına hafif nişasta serperek üstüste koydum ve bu 6 katlı aralarında nişasta olan hamuru bir tepsi büyüklüğünde açtım. Daha sonra bu elde ettiğim yuvarlak yufkayı andıran hamuru gül böreği sararcakmış gibi uzun bir rulo yaptım . Ruloyu 1 er cm lik parçalara ayırdım ve her bir parçayı elime alıp bastırarak genişlettim, ortasına ceviz-şeker karıştırıp koydum ve yarım daire şeklinde katladım. Her tatlının üstüne tereyağ eritip sürdüm ve 25 dakika süreyle 170 derece fırına verdim. Çıkardıktan hemen sonra sıcak şerbetle nefis midyeleri kavuşturdumm ve afiyetle yensin diye servis yaptım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder