26 Şubat 2013 Salı

Bal Badem Tatlısı


Çok fazla şerbetli tatlı yapmadığımı farkedince bu tarifi buldum.Adını neden balbadem koymuşlar çok fikrim yok ama tarifte bir değişiklik yapmadan direk aldığım haliyle yaptım o yüzden adını bile değiştirmiyorum bu tatlı yapanın canının istediği ismiyle kalsın :) İşte balbadem tatlısı malzemeleri:)

1 bardak şeker
1 kase irmik
2 adet yumurta
1 paket vanilya
1 paket karbonat
½ paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
Aldığı kadar un

Şerbeti için:
3 bardak şeker
3 bardak su


Bu tatlıyı yapmak için öncelikle irmik hariç tüm malzemeyle güzel bir hamur hazırlamamız gerek.Daha sonra bu hamuru şekillendiriyoruz. Ben ceviz büyüklüğünde hamuru kaşık yardımıyla sanki helvaya şekil verir gibi yaptım siz becerikliyseniz elinizle de aynı sonuca ulaşabilirsiniz :) Hazırladığımız tatlıları irmiğe batırarak fırın tepsisine diziyoruz. Pembeleşinceye kadar pişirdiğimiz tatlılarımızı sıcakken , ılık şerbetle buluşturuyoruz. Ve tatlımız sunuma hazırrr :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder