6 Ocak 2012 Cuma

Elmalı Sarma

Birkaç gündür blogumu ihmal ettiğimi farkettim , yeni yıla yeni tariflerle hızlı bir başlangıç yapmam gerek diye düşünüp mutfağa daldım  :)Çok sevdiğim elma tarçın ortaklığını bozmadan bir pasta yapmak istedim... bu ikilinin dahil olduğu her lezzet başka bir güzel oluyo sanki :)  3-4 adet orta boy elmayı rendeledim  1.5 su bardağı şekeri ve 1 tatlı kaşığı tarçını ekleyerek ocakta mis kokular eşliğinde kavurdum süper bir harç elde ettim.Ayrı bir kenarda  1 su bardağı yoğurt , 1 su bardağı sıvı yağ , 1 çay bardağı pudra şekerinve yarım paket margarini , kabartma tozu ve aldığı kadar un ile yoğurarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur haline getirdim. Çok fazla inceltmemek kaydıyla merdane yardımıyla hamurumu açtım.Pastalarımın olmasını istediğim boyuta yaklaşık olarak üçgenler kestim kabarıp büyüyeceklerinide hesaba katarak tabi ki :) Sigara böreği sarar gibi üçgenlerin baş kısmına harçtan koyup sardığım pastacıklarımı yağlı kağıt serdiğim fırın tepsime aldım ve 180 derecedeki fırında  üstleri beyaz kalcak şekilde pişirdim. Fırından çıkardığınızda pastalarımı pudra şekeri serperek servis yaparsanız çok sevinirim bu da benden bir rica pastamın hakkını vermeniz adına :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder