22 Kasım 2011 Salı

FINDIKLI BRUNETTE




Şerbetli tatlı sevenler için alternatif bir tarif...'Brunette' şerbetli fakat resimden de anlaşılacağı üzre şerbetini son damlasına kadar çeken son derece lezzetli bir tatlı ...




  • 2 yumurta
  • 1 paket margarin
  • 1 su bardağı süt
  • 1 bardak fındıklı un
  • Aldığı kadar normal un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı tahin
  • 1 bardak kıyılmıs fındık 
          Şerbeti için
  • 3.5 bardak su
  • 2 bardak şeker
  • Yarım bardak pekmez
     Tatlıya şerbeti ocağa koyarak başlıyorum çünkü tatlım fırından çıktığında şerbetin az da olsa ılımış olmasını istiyorum . Şerbet malzemelerini bir tencereye koyarak kaynamaya bırakın bu şerbete her tatlı şerbetinde olduğu gibi limon eklemedim . 
     Tatlımın hamurunu tüm malzemelerini  kulak memesinden biraz daha cıvık yani ele yapışan bir hamur kıvamında yoğuruyorum . Margarin tamamen eriyinceye kadar yoğurmakta fayda var hamurunuzda hiç beyaz tane kalmamalı :) hazırladığım hamuru dikdörtgen şeklindeki borcama yayıp 180 derecedeki fırında 30 dk süreyle pişirdim. Resimdekinin aksine bemmbeyaz bir tatlı  fırından çıktığında sakın bi yanlışlık yaptığınız hissine kağılmayın :) Çünkü tatlıma adını veren Brunette durumunu tek sorumlusu şerbetteki pekmez :) fırından çıkardığım sıcak tatlıya ılık şerbeti dökünce tatlının harika bir renk aldı :)
     Dilimlerin üzerine fındık serperek servis yaptığım tatlı  ailem tarafında çok begenildi denemenizi tavsiye ederim . Kolaygelsin ve afiyetolsunnn :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder