12 Ekim 2011 Çarşamba

Patlıcan Yatağında Kaşarlı Et Sote


Hep pasta hep pasta nereye kadar biraz da yemek yapman gerek dedim girdim mutfağa :) 3 adet top patlıcan , 500 gr dana kuşbaşı , 2 adet domates , 2 adet sivri biber ,1 tatlı kaşığı biber salçası ve bir miktar kaşar peyniri bu yemek için mutfağımda olması gerekenlerdi.Patlıcanları alacalı soyduktan sonra kalın yuvarlak dilimler halinde doğradım ve biraz tuzla ovarak suda 15 dk kadar beklettim. Daha sonra az yağda  çevirerek kızarttım tabi çok fazla kızarmalarını beklemedim çünkü yemeğimi son aşamada fırına  verdim:) Ayrı bir kenarda kuşbaşı etleri  üstleri kapanıncaya kadar suda haşladım . Su çekildiğinde küp küp doğradığım domatesleri ,ince ince doğradığım sivri biberleri  ,salçayı ekledim ve soteledim. Tabi bu aşamada tuz eklemeyi unutmayın :) Hazırladığım bu soteyi yemeğimi fırına vereceğim borcama dizdiğim patlıcanların üzerlerine paylaştırdım ve 180 derecedeki fırına 10 dk süreyle verdim. 10 dk sonra ince dilimler halinde kestiğim kaşar peynirleri herbirnin üstüne koydum yemeğimi kaşarlar eriyinceye kadar tekrar fırında beklettim (ortalama 3-4 dk ) . Ve yanına şehriyeli pirinç pilavıyla yemeğimi servise hazırladım. Afiyetolsunnnn....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder