13 Eylül 2011 Salı

Beşamel Soslu Tavuklu Börek

Sıcacık çıtır çıtır börekleri nasıl mı yaptım ?Yaklaşık 750 gr göğüs etini birbirinden ayrılacak kıvama gelene kadar haşladıktan sonra didikleyip bir kenara aldım. 1 yemek kaşığı kadar tereyağda 3 yemek kaşığı unu ocakta kavurduktan sonra 2 subardağı sütü ve yarım tatlı kaşığı tuzu ekledim ve çok katı olmayan bir beşamel sos elde ettim. Sosun durumuna göre süt miktarını ayarlamanızı tavsiye derim beşamel sos çok katı olmamalı... Daha sonra kenarda beklettiğim didiklenmiş tavukları bu sosa karıştırdım birazda karabiber ekledikten sonra mis gibi bir börek harcı elde etmiş oldum:)

Daha sonra  bir yufkayı masaya serdim , yufkamı biraz süt ve biraz yağ karışımıyla ıslattım ve ikiye katladım . Bu yarım ay şeklindeki yufkayı 6 parçaya ayırdım ,kenarlarına tavuklu harcı koyup sigara böreği sarar gibi sardım .Üzerlerine yumurta sarısı sürdüm birazda  tercihe göre susam yada çörek otu serpiştirip 170 derecedeki fırına verdim , yaklaşık yarım saat sonra   börekler yemeye hazırdı :)
Afiyet olsunnnn...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder